4021301402 |
Educació emocional i control de l'estrès |
2016-2017 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2016 - 27/3/2017 (20 hores) de h a h |
|
ESC Joan Marquès i Casals |
|
av. Vallès, 483 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, defineix la concreció i el desenvolupament del currículum de l’educació primària que s’ha d’orientar a l’assoliment per part de tots els alumnes dels objectius d’etapa i a l’adquisició progressiva de les competències bàsiques pròpies de cada àmbit. Aquest es desenvolupa sobretot mitjançant el canvi de la metodologia de treball a l’aula la qual es torna més dinàmica i en la que implica més interacció entre els alumnes. Duent a terme aquesta metodologia s’observa un augment de conflictes interpersonals entre els alumnes. A la vegada que el mestre fa una tasca de formació, també ha de posar més èmfasi en la gestió d’aquest conflictes.
Aquests conflictes són generats per les diverses reaccions emocionals que poden esdevenir d’aquest augment de la interacció.
Analitzant aquesta taula de les habilitats que cal desenvolupar en cada competència constatem la importància que dóna el currículum actual al treballar del camp emocional i de relació amb el altres.
Per això creiem necessària una formació en gestió de l’estrès i, per tant també, de les emocions bàsiques que doni eines als mestres en aquest sentit. Eines que permetin la definició, identificació i gestió dels processos generats tan inter com intrapersonalment.
|
| |
Objectius |
-Donar eines als docents per a la gestió de l’estrès.
-Practicar tècniques de gestió emocional.
|
| |
Continguts |
- L’estrès: definició, identificació i gestió.
- Desenvolupament emocional en la primera infància i en l’etapa d’escolarització.
- Emocions implicades en un procés de dol: com reacciono davant d’una pèrdua.
- Intel•ligència emocional.
- La comunicació assertiva en la mediació de conflictes.
- Tècniques de relaxació.
- Aportacions de la kinesiologia i braingym.
Metodologia
- Activitats pràctiques en petit i gran grup i individuals partint de les necessitats manifestades pel claustre.
- Explicacions teòriques partint dels coneixements previs i de les demandes del claustre.
- Tasques encomanades per a realitzar a l’aula amb els alumnes.
- Recull de tot el material elaborat en un dossier.
|
| |
Formador/a |
Sussagna Aroztegui
|
| |
Avaluació |
-Grau de satisfacció dels mestres en l’adquisició de les eines.
-Grau d’aplicació de les tècniques treballades.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència, aprofitament, transferència
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/10/2016 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
dijous |
23/03/2017 |
|
|
|
| |